Skip to content Skip to footer

Regulamin

Strona internetowa pod adresem www.markiza.pl prowadzona jest przez firmę:

Markiza.pl sp. z o.o.
ul. Ks.Płk.Wilhelma Kubsza 30
44-300 Wodzisław Śląski
NIP: 6472424093
REGON 240559750
Wpisana do Ewidencji Działalności Gospodarczej pod numerem 1599/2007
tel. 793 555 397
e-mail: biuro@markiza.pl

I. CZAS REALIZACJI ZAMÓWIEŃ

1. Na termin realizacji składa się cykl produkcyjny towaru oraz przygotowanie go do odbioru od daty potwierdzenia zamówienia. Produkty wykonywane na indywidualne zamówienie:
 a) ROLETY, ŻALUZJE POZIOME ALUMINIOWE, MATERIAŁY NA WYMIAR, VERTICALE, PLISY – od 5 do 15 dni roboczych
 b) FOTOROLETY, FOTOPRODUKTY – od 8 do 20 dni roboczych od potwierdzenia zamówienia i wyboru wersji z wizualizacji / zdjęcia do nadruku
 c) ŻALUZJE POZIOME DREWNIANE: od 12 do 25 dni roboczych od potwierdzenia zamówienia

Produkty, które posiadamy na stanie to towary gotowe:
 d) AKCESORIA, ZASŁONY ANTYINSEKTOWE – od 1 do 5 dni roboczych od potwierdzenia zamówienia

UWAGA: W przypadku wybrania formy płatności „Przelew na konto firmowe” lub „PayU” cykl produkcyjny rozpoczyna się po zaksięgowaniu wpłaty. W przypadku wydłużenia się terminów spowodowanych sytuacjami ekstremalnymi klient zostaje o tym poinformowany telefonicznie lub mailowo.

II. GWARANCJA, REKLAMACJA I ZWROT

1. Na nasze produkty udzielamy 1 rok gwarancji. Gwarancja daje możliwość reklamacji w przypadku, gdy obejmuje ukryte wady produktu ujawnione w trakcie użytkowania. Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.

2. Podstawą gwarancji nie są uszkodzenia mechaniczne spowodowane niewłaściwym użytkowaniem towaru. Materiałów roletowych nie wolno czyścić na mokro zwłaszcza z detergentem.

Zdjęcia tkanin mogą odbiegać kolorystycznie od faktycznego odcienia z kolornika widocznego na ekranie monitora (spowodowane jest to także różnymi ustawieniami monitora). Prosimy sugerować się opisami kolorów lub poprosić o dodatkowe zdjęcia tkanin, które przesyłamy drogą mailową lub na wskazany nr telefonu. Na życzenie wysyłamy bezpłatnie próbki materiałów na wskazany adres.

3. Reklamacje z tytułu rozbieżności zamawianego koloru tkaniny nie będą uznawane, jeśli nie nastąpiła pomyłka po stronie Sprzedawcy w zamówieniu np. błędny numer tkaniny. Możliwe są nie rażące, minimalne różnice w odcieniu tkaniny spowodowane kolejną dostawą i produkcją nowej belki u dostawcy. W przypadku zamawiania osłon na te same okna należy zamówić jednocześnie na każde okno, w przeciwnym wypadku może być widoczna drobna różnica w odcieniu pomimo tego samego numeru koloru.3. Zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku, Zamawiając ma prawo do odstąpienia od umowy kupna sprzedaży zawartej na odległość bez podania przyczyny w przeciągu 14 dni. Termin ten liczy się od dnia odebrania przesyłki przez kupującego, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi – od dnia jej zawarcia.

UWAGA: zgodnie z ustawą (Dz.U. Nr 22, poz 271: Art. 10, pkt 3, pkt 4, pkt 5) nie ma możliwości zwrotu lub wymiany towarów wykonywanych na indywidualne zamówienie klienta. Prosimy o przemyślane zakupy. Rolety, żaluzje i plisy wykonane są pod specjalne zamówienie klienta, uwzględniają rodzaj, wymiar, kolor tkaniny itp. Nie ma możliwości odsprzedaży takich towarów innemu klientowi. Podstawa prawna Ustawa o Prawach Konsumenta z 30 maja 2014 roku: Art.38, pkt.3) „Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów: (…) 3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.”

4. Otrzymany towar należy dokładnie obejrzeć w dniu otrzymania paczki lub odbioru osobistego pod kątem uszkodzeń, jeśli takowe zostaną wykryte, proszę niezwłocznie skontaktować się z firmą kurierską celem wezwania kuriera do spisania protokołu szkody lub zgłosić ten fakt sprzedawcy. Na podstawie przesłanego do nas np. e-mailem protokołu szkody, jesteśmy w stanie wysłać nową paczkę.

W sytuacji uszkodzenia towaru podczas transportu należy:
 a) sprawdzić paczkę przy kurierze i spisać protokół szkody,
 b) wysłać skan protokołu wraz ze zdjęciami i opisem uszkodzenia towaru na mail: reklamacje@markiza.pl,
 c) uszkodzone części lub cały nowy towar zostanie dosłany przez firmę Markiza.pl sp. z o.o.

Wszelkie braki w akcesoriach, części należy zgłosić niezwłocznie, po upływie 7 dni od odebrania paczki zgłoszenia braków części drobnych (wieszaki, drobne akcesoria itp.) nie będą uznawane.

5. Zamawiający może złożyć reklamację na podstawie rękojmi lub gwarancji:
 a) rękojmia: odpowiedzialność sprzedającego wobec kupującego za wady fizyczne oraz prawne towaru,
 b) gwarancja: bezpłatne usunięcia wady lub wymiany towaru na niewadliwy określony w warunkach gwarancyjnych.

Reklamację towaru prosimy przesłać na adres mailowy: reklamacje@markiza.pl. W jak najszybszym terminie odpowiemy na Państwa zgłoszenie. Towar do naprawy lub wymiany po wcześniejszym ustaleniu ze Sprzedawcą prosimy wysyłać na adres firmy:

Markiza.pl sp. z o.o.
ul. Kubsza 30
44-300 Wodzisław Śląski

6. Koszty wysyłki zwrotnej towarów gotowych pokrywa Zamawiający, produkty wykonywane na indywidualne zamówienie nie podlegają zwrotowi.

7. Firma nie ponosi odpowiedzialności za źle podane wymiary przez klienta.

III. PŁATNOŚCI

1. Zapłaty za zamówiony towar można dokonać przelewem bankowym, za pobraniem lub gotówką przy odbiorze osobistym. Wybór formy płatności bezpośrednio w formularzu zamówienia. Dla klientów z Unii Europejskiej podana będzie przeliczona wg. obowiązującego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP) cena w Euro. Podany kurs jest kursem sprzedaży NBP na dzień zawarcia transakcji.

2. Zamawiający dokonuje Płatności niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 7 dni od momentu otrzymania Potwierdzenia Zamówienia. Z zastrzeżeniem pkt. 2 poniżej, Zamawiający może dokonać Płatności za pomocą jednego z niżej wymienionych sposobów:

  • za pobraniem – ta forma Płatności oznacza, że Zamawiający dokonuje zapłaty z tytułu Ceny i Kosztów dostawy Towaru przy odbiorze przesyłki. Wymagamy zaliczki przedpłaty w wysokości 50% wartości zamówienia,

  • przelewem bankowym na konto Sprzedawcy wpisując w tytule przelewu ” Mojedekoracje.pl, nr zamówienia / nazwisko / nazwa firmy „ „
    ING Bank: 81 1050 1403 1000 0092 7205 8919
    ING Bank konto dla wpłat z kont zagranicznych: PL 81 1050 1403 1000 0092 7205 9404 (SWIFT/BIC: INGBPLPW)

  • e-przelewem – transakcję realizuje system payu.pl.

3. Płatność uważa się za dokonaną z chwilą zaksięgowania należnej kwoty na rachunku Sprzedawcy.

IV. WARUNKI DOSTAWY ORAZ KOSZTY WYSYŁKI

1. Sprzedawca realizuje wysyłki na terytorium Polski, po wcześniejszym kontakcie ze Sprzedawcą ustalamy możliwość i koszty wysyłki zagranicznej.

2. Dostawa Towarów odbywa się za pośrednictwem firm kurierskich i Poczty Polskiej. Zamawiający ma możliwość odebrania towaru w punkcie sprzedaży przy ul. Kubsza 30 w Wodzisławiu Śląskim lub na ul. Hallera 28 w Rybniku.

3. Ceny wysyłek obejmują także koszty zapakowania towarów. Sprzedawca po zweryfikowaniu paczki i jej gabarytów może wymagać dopłaty różnicy do kosztów przesyłki wielkogabarytowej, jeśli Zamawiający nie wybrał takiej opcji w formularzu zamówienia. Przesyłki zagraniczne wyceniane indywidualnie.

Cennik dostawy przesyłek krajowych PL:
Przesyłki kurierskie standardowe GLS o długości do 190 cm, waga do 30 kg:
 a) 35 zł przedpłata
 b) 45 zł za pobraniem

Przesyłki kurierskie standardowe DPD o długości do 150 cm, waga do 30 kg, pakowane w karton:
 a) 25 zł przedpłata
 b) 35 zł za pobraniem

Przesyłki kurierskie wielkogabarytowe DPD o długości od 151 do 300 cm, szer./wys. do 20 cm, waga do 30 kg:
 a) 45 zł przedpłata
 b) 50 zł za pobraniem

Wszystkie paczki ponad gabarytowe są wyceniane indywidualnie podczas oferty przed zamówieniem.
Przesyłki drobne Poczta Polska wysyłane jako paczka pocztowa:
 a) 16 zł paczka pocztowa priorytet

4. Sprzedawca informuje, że kurierzy dostarczający paczki wielkogabarytowe mają obowiązek wydania Towaru w miejscu dostawy, nie mają zaś obowiązku wnoszenia Towaru do domu ani żadnego z budynków i pomieszczeń wskazanych przez Zamawiającego, co Zamawiający przyjmuje do wiadomości.

5. Firma kurierska GLS po nieudanym kontakcie z Zamawiającym lub jego nieobecności, ma prawo do pozostawienia paczki w najbliższym punkcie ParcelShop. W przypadku nie odebrania paczki, która kolejno wróci do Sprzedawcy Zamawiający zostanie obciążony dodatkowymi kosztami magazynowania paczki lub przesyłki zwrotnej.

V. DANE OSOBOWE

1. Administratorem danych osobowych jest firma Markiza.pl sp. z o.o. ul. Ks.Płk.Wilhelma Kubsza 30, 44-300 Wodzisław Śląski. Dane będą przetwarzane w celu świadczenia usług drogą elektroniczną zgodnie z warunkami sprzedaży Markiza.pl jak również w celu komunikacji związanej z funkcjonowaniem sklepu Markiza.pl. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zamówień. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.

VI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz przepisy Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego i Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.

2. Wszystkie dane osobowe uzyskane w trakcie działalności sklepu są poufne i chronione. Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się stosowne przepisy prawne. Kwestie sporne rozpatruje sąd właściwy miejscowo i rzeczowo.

Go to Top